Jsme hrdí na dlouhou tradici naší fakulty v poskytování kvalitního vzdělání v medicíně. Neustále usilujeme o rozvoj a modernizaci, abychom byli na špičce v oblasti výuky mediků. Inovujeme naše pedagogické přístupy, integrujeme do výuky nejnovější technologie, investujeme do modernizace vybavení učeben a laboratoří.
Zásadní rozvojovou akcí v historii fakulty byla výstavba nového kampusu v letech 2012– 2022.
Jak vznikal kampus LFP
V letech 2012–2022 zaznamenala LFP ve své historii zcela výjimečnou zkušenost. Budování vlastních, potřebám na míru šitých výukových a výzkumných prostor, budování zcela nového univerzitního kampusu. Od svého založení byly budovy, ve kterých se vyučovala medicína, při své výstavbě směřovány k jiným účelům a pro potřeby fakulty v poválečném období zakupovány a přizpůsobovány. Jednalo se tak o 7 budov roztroušených po celém městě. Od roku 2012 začalo budování nového kampusu, který je soustředěn v jedné lokalitě, těsně navazující jak na Fakultní nemocnici v Plzni Lochotíně, kde probíhá klinická výuka, tak na Bolevecké koleje, kde mají studenti možnost ubytování.
Během první etapy výstavby byl vybudován sedmipodlažní objekt s moderními seminárními místnostmi, laboratořemi a pracovnami pedagogů, který je nyní sídlem pěti teoretických ústavů: farmakologie a toxikologie, patologické fyziologie, fyziologie, biologie, biofyziky. Z důvodu finančních limitů programu OP VaVpI nebylo možno postavit zároveň posluchárnu, vyprojektovanou pro tuto budovu, avšak podařilo se ji dobudovat z jiných zdrojů v roce 2016.
Další nově vzniklé, dvě navzájem propojené budovy výzkumného centra a zvěřince, navazující na budovu teoretických ústavů, představují infrastrukturu v Plzeňském kraji zcela jedinečného vědeckého centra zaměřeného na oblast biomedicíny.
Pro první etapu výstavby využila LFP možností, které poskytly operační program „Výzkum a vývoj pro inovace“ (OP VaVpI) a investiční program MŠMT „Rozvoj a obnova materiálně technické základny veřejných vysokých škol“.
Výstavba hlavní budovy
Hlavní budova kampusu se stavěla 1001 den od podzimu 2019 do léta 2022. Má 6 nadzemních a 3 podzemní podlaží. Zastavěná plocha je 6 610 m2, užitná plocha 33 341 m2, což představuje 608 místností – typově především posluchárny, seminární místnosti, praktikárny, simulační sály, výukové i výzkumné laboratoře, pitevna, výuková kuchyně, výuková tělocvična, výukové ambulance a vyšetřovny, studovny, knihovny, pracovny atd. V nové budově našlo zázemí osm teoretických ústavů, simulační centrum a další podpůrné provozy fakulty. V prostorách knihovny jsou kolektivní i individuální studovny. Studenti zde mají moderní šatny, kolárnu i relaxační místnost. Za hezkého počasí je možno vyjít na pobytovou střechu. K doplnění energie slouží všem moderní menza s kavárnou. Nedílnou součástí nového kampusu LFP jsou extenzivní zelené střechy a pochozí terasy. Mimo estetický význam mají zelené střechy a terasy i praktický význam, zejména tepelnou a zvukovou izolaci, pohlcování vířeného prachu, zlepšování mikroklimatu a tepelného komfortu uvnitř budov.
Stěhování ze starých budov do nového kampusu
Od jara 2022 probíhalo vybavování nové budovy nábytkem a AV technikou. Stěhování proběhlo během léta 2022 ve dvou etapách. V první etapě se stěhovaly teoretické ústavy a pracoviště z Pavlova ústavu, Procháskova ústavu, Šafránkova ústavu a budov v ulicích Lidická 4 a 6. V druhé etapě se stěhoval děkanát LFP. Během prázdninových měsíců bylo přibližně přestěhováno 1900 běžných metrů písemností, archivních písemností, knih a přes 5.000 kartonových krabic. Na sklonku prázdnin došlo také na dodávky nové přístrojové techniky.
Rok 2022 se tak stal v rozvoji fakulty bez přehánění rokem přelomovým. Od akademického roku 2022/23 si tak fakulta splnila po 77 letech od svého vzniku a po 10 letech výstavby sen mnoha generací – koncentrovat provoz a teoretickou výuku fakulty na jenom místě, do jednoho kampusu, který sousedí s Fakultní nemocnicí Plzeň.
Finanční zabezpečení výstavby a vybavení
Výstavba a vybavení hlavní budovy bylo spolufinancováno z projektu podpořeného z operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání (OP VVV), dvou akcí národního financování programu Rozvoj a obnova materiálně technické základny veřejných vysokých škol (programu 133 240) a z vlastních prostředků fakulty a univerzity:
Projekt OP VVV
„Dobudování vzdělávací infrastruktury – UniMeC, 2. etapa (reg. číslo CZ.02.2.67/0.0/0.0/16_016/0002512, celkové způsobilé výdaje 1 087 971 631 Kč a dobou realizace od 01. 11. 2017 – 31. 12. 2022).
Akce programu 133 240
„UK – LFPL – Výstavba menzy a děkanátu v kampusu UniMec“ (ident. č. 133D241000003 – Rozvoj a obnova materiálně technické základy lékařských a pedagogických fakult veřejných vysokých škol).
„UK – LFPL – Pořízení vybavení dostavby kampusu UniMeC II. etapa“ (ident. č. 133D241000008 – – Rozvoj a obnova materiálně technické základy lékařských a pedagogických fakult veřejných vysokých škol.
Souběžně s těmito akcemi byl realizován také projekt podpořený v OP VVV, ve výzvě ERDF pro VŠ II (jako součást celouniverzitního projektu ERDF pro VŠ II na UK – MRR, reg. č. CZ.02.2.67/0.0/0.0/18_057/0013295, fyzická realizace 1. 1. 2020 – 30. 6. 2023), jehož cílem bylo pořídit vybavení simulačního centra (celkové způsobilé výdaje 36,8 mil. Kč), které našlo domovské pracoviště také v nové hlavní budově.
Celkové výdaje činily na:
- stavební část: 1,53 mld. Kč
- přístrojové vybavení, AV a IT techniku: 137 mil. Kč
- nábytek a další mobiliář: 95 mil. Kč
- gastro vybavení: 35 mil. Kč
Projekty a granty
K uskutečnění svých rozvojových záměrů hledá fakulta různé zdroje financování – vedle institucionálního financování také resortní programy vybraných ministerstev nebo dotační programy Evropské unie.
Posílení a rozvoj kapacity Simulačního centra Lékařské fakulty v Plzni
Registrační číslo projektu: CZ.31.7.0/0.0/0.0/23_086/0008514
Poskytovatel dotace: Ministerstvo zdravotnictví, Národní plán obnovy EU – Nástroj pro oživení a odolnost (RRF)
Simulační centrum Lékařské fakulty v Plzni (SIM/PL) hraje klíčovou roli ve vzdělávání budoucích zdravotnických pracovníků. Možnost prakticky si vyzkoušet různorodé situace, které mohou v lékařské praxi nastat, poskytuje studentům unikátní zkušenosti pro jejich budoucí zdravotnickou kariéru.
SIM/PL zajišťuje nyní výhradně výuku pregraduálních studentů oborů Všeobecné lékařství a Zubní lékařství. Díky pořízení dalšího vybavení, které rozšíří stávající kapacity Simulačního centra, bude možné integrovat prvky pokročilé simulace také do specializačního a celoživotního vzdělávání lékařů a nelékařských zdravotnických pracovníků v postgraduálním stupni vzdělávání a dojde tak přímo k naplnění hlavního cíle projektu – k dalšímu rozvoji a zkvalitnění procesu vzdělávání v lékařství.
Tři hlavní očekávané výstupy projektu jsou:
1) Navýšení kapacity simulačního centra.
2) Rozšíření spektra postupů a metod o další směry.
3) Zlepšení technických, komunikačních, rozhodovacích kompetencí školenců a jejich manuální zručnosti, znalostí a dovedností.
Příklady konkrétních postupů a metod o které bude díky nově pořízenému vybavení Simulační centrum rozšířeno jsou:
– pokročilé simulace řešení kritických stavů
– simulační výuka kanylačních a katetrizačních technik
– využití simulace a augmentované reality při výuce využívání zobrazovacích metod
– simulační výuka miniinvazivních laparoskopických, robotických a endoskopických operačních technik
– simulační výuka vaginálního porodu hlavičkou a koncem pánevním, vaginálních extrakčních operací a vybraných kritických stavů v porodnictví.
Datum zahájení fyzické realizace projektu: 1. 1. 2024
Datum ukončení fyzické realizace: 31. 12. 2025
Alokované finanční prostředky pro LFP: 23 897 500 ,- Kč
Tento projekt je financován Evropskou unií – Next Generation EU.
Rozvoj infrastrukturního zázemí doktorských studijních programů CZ.02.01.01/00/22_012/0005514
Projekt je zaměřen na rozvoj a modernizaci materiálního a infrastrukturního zázemí doktorských studijních programů za účelem zvýšení kvality a mezinárodní konkurenceschopnosti přípravy budoucích výzkumných pracovníků.
Celouniverzitní projekt Univerzity Karlovy, na Lékařské fakultě v Plzni bude realizována klíčová aktivita 9 (KA 9).
Pro zkvalitnění podmínek pro studium v doktorských studijních programech LFP v rámci projektu bude pořízeno zejména přístrojové a laboratorní vybavení, dále také výpočetní a audiovizuální technika a drobný nábytek.
Z projektu bude rozšířeno zázemí těchto doktorských studijních programů:
- Anatomie, histologie a embryologie
- Experimentální chirurgie
- Fyziologie a patologická fyziologie
- Gynekologie, porodnictví a pediatrie
- Hygiena, preventivní lékařství a epidemiologie
- Lékařská biologie a genetika
- Lékařská mikrobiologie
- Neurologie a psychiatrie
- Zubní lékařství, otorinolaryngologie a chirurgie hlavy a krku
- Personalizovaná diagnostika a terapie v onkologii
- Vnitřní nemoci
Datum zahájení fyzické realizace KA 9 na LFP: 1. 1. 2024
Datum ukončení fyzické realizace KA 9 na LFP: 31. 12. 2025
Alokované finanční prostředky pro LFP: 30 367 876,- Kč
Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií.
Devadesát devět kroků univerzity do budoucnosti
Rádi bychom vám touto cestou představili naše úspěšně dokončené devítileté úsilí o modernější univerzitu, útulnější zázemí, obsáhlejší nabídku oborů a mezinárodní prostředí. Pojďte si s námi projít ve zkratce devadesát devět projektů, spolufinancovaných z operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání (OP VVV), díky kterým se nám tyto cíle podařilo naplnit.
Samozřejmě nezůstáváme pouze u e-booku! Těšit se můžete na náš e-book v podobě interaktivního média FutureBook a na desetidílný seriál „10 z 99 kroků“ o vybraných projektech, který bude vycházet v univerzitním online magazínu UK Forum.
Spolufinancovanými projekty z OP VVV to ale nekončí! V plném proudu je nyní operační program Jan Amos Komenský (OP JAK), který posune naši univerzitu zase o kousek dál. Děláme to pro všechny, kteří se nebojí jít vpřed, překonávat překážky a neustále se zlepšovat a vzdělávat. Pro vás!
Devadesát devět kroků univerzity do budoucnosti je Vám k dispozici na tomto odkazu.
Zvýšení kvality vzdělávání na UK a jeho relevance pro potřeby trhu práce (reg. č. CZ.02.2.69/0.0/0.0/16_015/0002362)
Název dílčího projektu: Zvýšení kvality studijních programů na LFP napříč vybranými obory všeobecného lékařství a stomatologie (7/2017 – 12/2022)
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání (OP VVV); prioritní osa 2 (PO2): Rozvoj vysokých škol a lidských zdrojů pro výzkum a vývoj; investiční priorita 1 (IP1): Zlepšování kvality a účinnosti a přístupu k terciárnímu a rovnocennému vzdělávání, zejména v případě znevýhodněných skupin, aby se zvýšila účast a úrovně dosaženého vzdělání; tematický cíl 10 (TC10) – Investice do vzdělávání, odborné přípravy a odborného výcviku k získávání dovedností a do celoživotního učení.
Realizované klíčové aktivity a jejich výstupy vzniklé v období 7/2017– 12/2022.
KA1: Řízení projektu
KA2: Inovace výuky a podkladů pro její realizaci – materiály vzniklé v této KA jsou kdispozici na tomto odkazu. Pokud není uvedeno jinak, podléhá veškerý obsah licenci Creative Commons — Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní — CC BY-SA 4.0.
KA3: Příprava e-learningové výuky – materiály vzniklé v této KA jsou kdispozici na tomto odkazu.Pokud není uvedeno jinak, podléhá veškerý obsah licenci Creative Commons — Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní — CC BY-SA 4.0.
KA4: Digitalizace a zpracování audiovizuálních materiálů pro výuku. Materiály vzniklé v této KA jsou kdispozici na tomto odkazu Pokud není uvedeno jinak, podléhá veškerý obsah licenci Creative Commons — Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní — CC BY-SA 4.0.
KA6: Posílení internacionalizace výuky
KA7: Zvyšování kompetencí zaměstnanců VŠ
KA8: Adaptace studijního prostředí – materiály vzniklé v této KA jsou kdispozici na tomto odkazu.
Dotace
Celkový rozpočet projektu: 189 808 200,36 Kč
Alokace na LFP UK: 6 732 148 Kč (spoluúčast LFP UK ve výši 5%)
Kontakt – Hlavní řešitel projektu: prof. MUDr. Dana Müllerová,Ph.D.
Tento projekt je podpořen z Evropských strukturálních a investičních fondů.
Program NPO – Transformace pro VŠ
Lékařská fakulta v Plzni se v roce 2022 zapojila do realizace celouniverzitního projektu Transformace pro VŠ na UK č. NPO_UK_MSMT-16602/2022.
Program Národní plán obnovy (NPO), komponenta 3.2 Transformace vysokých škol s cílem adaptace na nové formy učení a měnící se potřeby trhu práce, poskytuje podporu v několika oblastech.
LF UK v Plzni je zapojena do aktivit v rámci Specifického cíle A: Transformace formy a obsahu vysokoškolského vzdělávání, konkrétně do následujících dílčích specifických cílů
- Specifický cíl A1: Digitalizace vzdělávací činnosti a studijních agend
Zahrnuje nákup HW a SW za účelem zajištění digitálních forem výuky. Aktivita je rozložena do několika návazných kroků – realizace veřejných zakázek (popř. přímých nákupů), instalace nakoupeného HW a SW a jeho zprovoznění. Následně budou vytvořeny návody na používání techniky a její využití při výuce.
Garanty SC A1 na LFP jsou Ing. Roman Paveza a MUDr. Daniel Rajdl. Ph.D.
- Specifický cíl A2: Rozvoj v oblasti distanční výuky, online výuky a blended learning
Jedná se o aktivity zaměřené na přípravu metodických materiálů a metodickou podporu (včetně individuálních forem podpory) související s digitálními formami výuky, a vzdělávání akademických pracovníků i studentů. Plánované vzdělávání a metodická podpora jsou zaměřeny jak na osvojení nejlepší praxe a doporučených postupů v digitálních formách výuky, tak na práci se stávající výpočetní technikou, využívanou v těchto formách výuky. Nedílnou součástí aktivit je tvorba nových materiálů, které budou využity v digitálních formách výuky.
Garanty SC A2 na LFP jsou Ing. Roman Paveza a MUDr. Daniel Rajdl. Ph.D.
Kromě vlastních aktivit se LF UK v Plzni podílí na řešení společného projektu eInformatika s lékařskými fakultami napříč univerzitou, který spadá rovněž pod výše uvedené SC A1 a SC A 2
Lékařská fakulta v Plzni ukončila projekt Transformace pro vysoké školy na Univerzitě Karlově (NPO_UK_MSMT-16602/2022). Tento projekt zaměřený na adaptaci vysokých škol na nové formy výuky reagoval na měnící se potřeby trhu práce. Během realizace projektu se nám podařilo dosáhnout všech stanovených cílů, což významně přispělo k modernizaci vzdělávacích procesů na naší fakultě.
Specifický cíl A1: Digitalizace vzdělávací činnosti a studijních agend
Díky projektu jsme pořídili moderní technické vybavení a zároveň vytvořili metodické postupy pro jeho využití. Proběhla analýza potřeb studentů i akademiků a následná implementace moderních technologií do výuky. Dvě multimediální učebny byly vybaveny a úspěšně uvedeny do provozu, včetně proškolení podpůrného týmu a přípravy jednotných doporučení pro využívání nových technologií.
Specifický cíl A2: Rozvoj v oblasti distanční výuky, online výuky a blended learning
V rámci tohoto cíle vznikly nové e-learningové kurzy a proběhlo několik seminářů (např. Transfuze v intenzivní medicíně), školení (např. Školení k nové technice) a workshopů (např. Jak pracovat se studentem v krizi) zaměřených na moderní pedagogické metody, včetně blended learningu. Akademickým pracovníkům i studentům byla poskytnuta metodická podpora, a to jak formou individuálních školení, tak formou týmové spolupráce.
- Specifický cíl A3: Tvorba nových profesně zaměřených studijních programů
Na LF UK v Plzni proběhne akreditace nového profesně zaměřeného SP Zobrazovací technologie v radiodiagnostice a nukleární medicíně. Jedná se o magisterský navazující studijní program se zaměřením na superspecializované zobrazovací postupy v radiologii, jakými jsou výpočetní tomografie, magnetická rezonance, intervenční radiologie, intervenční kardiologie, PET/CT a PET/MRI a to včetně postprocessingu zobrazovacích výstupů. Plánované zahájení výuky 11/2024. Spolupracujícím subjektem bude Fakultní nemocnice v Plzni, která se bude podílet jak na přípravě programu (odborníci z praxe), tak na následné praktické výuce.
Garantem SC A3 je prof. MUDr. Jiří Ferda, Ph.D.
ERDF pro VŠ II na UK – MRR
V současné době je nutností zavádění nových forem a metod výuky tak, aby absolventi lékařských a farmaceutických oborů byli dostatečně připraveni na vstup do praxe s ohledem na neustálý vývoj v oblasti nových léčebných a laboratorních postupů, a s nutností umět v praxi používat nejmodernější stroje a zařízení, kterými jsou zdravotnická zařízení vybavena. Projekt řeší nedostatečné infrastrukturní vybavenosti související s rozvojem jednotlivých studijních oborů, jak v oblasti oborově obsahové, reagující na potřeby trhu práce, tak v oblasti vybavenosti jednotlivých fakult a jejich kateder potřebnými výukovými pomůckami, přístroji, nábytkem a v neposlední řadě materiálem. Bez infrastrukturní podpory není možné potřebné inovace výuky zavádět.
V rámci jednotlivých fakult bude nutné realizovat stavební úpravy, dojde k modernizaci a vybavení výukových laboratoří, modernizaci a vybavení poslucháren, modernizaci učeben, modernizaci přístrojového vybavení, modernizaci softwarového a hardwarového vybavení a v neposlední řadě dojde ke zpřístupnění či vytvoření elektronických informačních zdrojů.
Prostřednictvím aktivit jednotlivých fakult je zajištěna vazba potřebnosti modernizovaného či nově pořízeného investičního a neinvestičního majetku a informačních zdrojů na rozvoj studijních oborů, jejichž relevantní úprava v rámci inovování předmětů nebo studijních programů je předmětem komplementárního ESF projektu.
Hlavním cílem projektu je modernizace studijního prostředí a zkvalitnění infrastruktury pro výuku na fakultách v méně rozvinutých regionech ČR, konkrétně v Plzeňském a Královéhradeckém kraji. Cílem projektu je modernizace a zkvalitnění studijního prostředí na Lékařské fakultě v Plzni, Lékařské fakultě v Hradci Králové a na Farmaceutické fakultě v Hradci Králové. Konkrétně se bude jednat o:
- Rekonstrukce a modernizace výukových prostor pro bakalářské a magisterské studijní programy zaměřené na praxi (Farmaceutická fakulta v Hradci Králové), pořízení informačních zdrojů
- Modernizace poslucháren a učeben v budově teoretických ústavů a Výukového centra Lékařské fakulty v Hradci Králové (Lékařská fakulta v Hradci Králové), pořízení virtuálních učebních pomůcek
- Vytvoření modelového výukového prostředí – Simulační centrum (Lékařská fakulta v Plzni)
Realizací projektu dojde ke komplexnímu zkvalitnění výuky poskytované studentům bakalářských a magisterských studijních programů na fakultách v méně rozvinutých regionech. Komplexní zkvalitnění výuky spočívá v zajištění prostředí pro výuku, která je v rámci ESF aktivit inovovaná v souladu s potřebami trhu práce tak, aby tato výuka mohla být realizována na moderním, kvalitním, technologicky pokročilém vybavení a pomůckách, a studenti tak byli lépe připraveni na vstup do praxe. Modernizované a nově vybavené studijní prostředí rovněž umožní zavedení inovovaných metod výuky studijních oborů a umožní studentům osvojit si dovednosti nezbytné pro budoucí výkon praxe.
Celkový rozpočet projektu: 97.796.428,32 Kč
Doba realizace: 1. 1. 2020 – 30. 06. 2023
Tento projekt je podpořen z Evropských strukturálních a investičních fondů.
Podpora rozvoje studijního prostředí na Univerzitě Karlově – MRR
Reg.č. CZ.02.2.67/0.0/0.0/17_044/0008561
Cílem projektu je zvýšení kvality vzdělávání prostřednictvím modernizace a pořízení vybavení pro výuku na mimopražských fakultách a součástech Univerzity Karlovy v průřezových oblastech v návaznosti na inovaci bakalářských a magisterských studijních programů. Aktivity projektu tak efektivně podpoří intervence financované v rámci ESF projektu Zvýšení kvality vzdělávání na UK a jeho relevance pro potřeby trhu práce a obdobné aktivity realizované v minulém programovém období.
Projekt je zaměřen na řešení nedostatečné infrastrukturní vybavenosti související s rozvojem jednotlivých studijních oborů jak v oblasti odborně obsahové, reagujících na potřeby trhu práce, tak v oblasti vybavenosti jednotlivých fakult a jejich kateder potřebnými výukovými pomůckami a přístroji, nábytkem a materiálem. Projekt se zaměřuje na dovybavení výukových a studijních prostor jednotlivých fakult a součástí UK, které tvoří samostatné funkční celky projektu. Jedná se o vybavení fakultních knihoven, studoven, přednáškových sálů a specializovaných učeben, výukových sálů pro praktickou výuku, jejichž modernizace má přímou vazbu na studijní programy bakalářských a magisterských studijních oborů. Prostřednictvím dílčích projektů jednotlivých fakult je zajištěna vazba potřebnosti modernizovaného či nově pořízeného investičního, neinvestičního majetku a informačních zdrojů na rozvoj studijních oborů, jejichž relevantní úprava v rámci reakreditací studijních programů a inovovaných předmětů probíhá na jednotlivých fakultách díky podpoře ESF projektu.
Hlavním cílem projektu Podpora rozvoje studijního prostředí na Univerzitě Karlově – MRR je modernizace studijního prostředí a zkvalitnění infrastruktury pro výuku na fakultách v méně rozvinutých regionech ČR, konkrétně v Plzeňském, Královéhradeckém, Středočeském a Jihočeském kraji. Cílem projektu je modernizace a zkvalitnění studijního prostředí na Lékařské fakultě v Plzni, Lékařské fakultě v Hradci Králové, Farmaceutické fakultě v Hradci Králové, Pedagogické fakultě v lokalitě Brandýs nad Labem a ve výukových střediscích a prostorách, které provozně zajišťuje součást UK Správa budov a zařízení ve Špindlerově mlýně a v Dobronicích u Bechyně. V rámci dílčího projektu Ústřední knihovny Univerzity Karlovy je cílem pořízení elektronických informačních zdrojů pro využití studenty bakalářských a magisterských studijních programů na jmenovaných fakultách v méně rozvinutém regionu.
Celkový rozpočet projektu: 77.435.440,50 Kč
Tento projekt je podpořen z Evropských strukturálních a investičních fondů.
IP doktorských programů LFP
Reg. č. projektu CZ.02.1.01/0.0/0.0/16_017/0002454
Představení projektu Reg. č. projektu CZ.02.1.01/0.0/0.0/16_017/0002454. Investiční podpora experimentálních oborů u nově akreditovaných doktorských studijních programů na LF UK v Plzni.
Projekt řeší infrastrukturní zajištění komplementárního ESF projektu, jako zázemí pro akreditaci tří nových doktorských studijních programů (Lékařská biologie a genetika, Lékařská mikrobiologie a Experimentální chirurgie). Pořízení vybavení umožní další rozvoj DSP na LF v Plzni s cílem zajistit výchovu špičkových odborníků schopných obstát na mezinárodním vědeckém poli.
Cíle projektu:
- vychovat specialisty, kteří budou schopni zodpovědně a erudovaně volit jednotlivé metodiky a ty pak i sami provádět.
- umožnit komplexní vzdělávání postgraduálních studentů tak, aby byli připraveni zvládat a dále rozvíjet potřeby moderní experimentální práce.
- individuální přístup a respektování potřeby vzdělávání v rámci oborů Lékařská biologie a genetika, Lékařská mikrobiologie a Experimentální chirurgie a dalších DSP s mezioborovým přesahem.
- vychovávat specialisty schopné se orientovat v experimentální práci s přesahem do dalších navazujících oborů.
Doba trvání projektu: 7/2017 – 6/2020
Na tomto projektu se podílí LF UK v Plzni jako hlavní řešitel.
Tento projekt je spolufinancován EU.
Jedná se o komplementární projekt k projektu – Další rozvoj experimentálních přístupů při řešení aktuálních medicínských problémů na LF UK v Plzni – akreditace nových oborů doktorského studia
Dobudování vzdělávací infrastruktury – UniMeC, 2. Etapa
Reg. č. projektu CZ.02.2.67/0.0/0.0/16_016/0002512
Hlavním záměrem projektu je dobudování minikampusu Lékařské fakulty v Plzni Univerzitní medicínské centrum (UniMeC) jako prostředku ke zvýšení kvality vzdělávání na LFP. V rámci projektu budou provedeny rozsáhlé stavební práce a doplněno přístrojové a technologické vybavení pro zajištění inovované výuky v magisterských programech Všeobecné a Zubní lékařství včetně zpřístupnění studentům se specifickými potřebami.
Cíle projektu:
Přínosem projektu je podstatné zlepšení materiálně – technických podmínek pro praktickou výuku na fakultě, respektive pro špičkové vzdělávání studentů v širokém spektru dlouhodobě poptávaných lékařských oborů a studijních programů prostřednictvím dobudování fakultního kampusu, zřízení a vybavení učeben, výukových sálů a laboratoří s potřebným zázemím a vybavením.
Doba trvání projektu: 11/2017 – 12/2022
Na tomto projektu se podílí LF UK v Plzni jako hlavní řešitel.
Tento projekt je spolufinancován EU.
Jedná se o komplementární projekt k projektu – Zvýšení kvality vzdělávání na UK a jeho relevance pro potřeby trhu práce.
V případě potřeby se obraťte na Projektové a investiční oddělení LFP