Anketa studentů

Hodnocení výuky studenty (HVS; "studentská anketa") je základní a povinný způsob evaluace kvality výuky na Lékařské fakultě v Plzni; probíhá jednou ročně. Studenti v SIS hodnotí jednotlivé předměty a pedagogy:

  • číselně (udělením známky),
  • volnými komentáři.

 Získaná data hodnotí komise složená z (max.) 9 pedagogů a 9 studentů (složení komise) - statisticky a přečtěním všech volných komentářů, jejich klasifikací a SWOT analýzou. Základním výstupem komise je Zpráva o hodnocení HVS. Obecná pravidla HVS upravuje Řád pro hodnocení výuky studenty LFP, podrobnosti pak stanoví metodiky publikovaná s každou zprávou komise.

Anketa: zhodnocení distanční výuky v akademickém roce 2020/21 na Lékařské fakultě v Plzni

Po netradičně proběhlém akademickém roce 2020/21 uspořádala studentská část e-learningového týmu LFP rozsáhlé dotazníkové šetření s cílem zjistit názory studentů a akademiků na kvalitu výuky v tomto roce a zejména se zaměřit na přínos záznamů přednášek. Chtěli tak využít unikátní situaci, kdy se podařilo zaznamenat téměř 100 % všech přenášek na LFP.

This report is also available in English.

6. září 2021 3476 dvomi

Hodnocení výuky studenty za rok 2018/19

Celkem se do ankety zapojilo přibližně 27 % studentů (1871 hlasujících; loni 31 %). Studenti připojili 1773 slovních komentářů k jednotlivým předmětům, vyučujícím a studijnímu oddělení a nevýukovým pracovištím fakulty (jídelně, děkanátu …).

Hodnotící komise prošla jednotlivé komentáře a roztřídila je podle obsahu na kladné, záporné, neutrální, irelevantní a nejasné. Podobně jako v minulém roce převládají kladné komentáře - 68 % (oproti 64 %, 59 % a 58 % v roce 2017/18, 2016/17 a 2015/16 resp.), záporné komentáře studenti napsali v 17 % (oproti 17 %, 24 % a 24 % v roce 2017/18, 2016/17 a 2015/16). Neutrální, nejasné a irelevantní komentáře tedy tvořily 12, 1 a 3 procenta všech komentářů.

Soubory ke stažení:
3. červen 2020 3473 raj

Hodnocení výuky studenty za rok 2017/18

V akademickém roce 2017/18 proběhla mezi studenty tradiční anketa o kvalitě výuky. V rámci ankety studenti hodnotili jednotlivé předměty (praktika a přednášky) a učitele. Hodnocení probíhalo formou odpovědi na jedinou výzvu „Zhodnoťte předmět“ s použitím hodnotící škály: výborný, nadprůměrný, průměrný, podprůměrný, špatný pro každý vyučovaný předmět (přednášky a cvičení zvlášť). Otázka byla doplněna následujícím instruktážním textem: „Soustřeďte se zejména na jasné definování cílů výuky a jejich plnění, organizaci výuky, podnětnost pro samostatné myšlení, otevírání prostoru pro diskusi, návaznost na další předměty, kvalitu a dostupnost studijních materiálů“. Celkem se do ankety zapojilo přibližně 31 % studentů (571 hlasujících, procento počítáno z celkového počtu magisterských studentů k 16. 5. 2018; loni 35 %). Studenti připojili 2383 slovních komentářů k jednotlivým předmětům, vyučujícím a studijnímu oddělení a nevýukovým pracovištím fakulty (jídelně, děkanátu …).

19. srpen 2019 3694 raj

Hodnocení výuky studenty za rok 2016/17


V akademickém roce 2016/17 se do ankety zapojilo přibližně 35 % studentů, kteří připojili 1591 slovních komentářů. Převládají kladné komentáře - 59 %, záporných bylo 24 %.

V letošním ročníku jsme dále vylepšili prezentaci a srozumitelnost analýzy dat (SWOT analýzy pracovišť a interval spolehlivosti pro pořadí pracovišť, který zohledňuje variabilitu výsledků a počet hlasujících). Již nezbytnou součástí jsou přehledné grafy vývoje průměrných známek, účasti studentů a počtu kladných a záporných komentářů. 

8. leden 2018 7835 raj

Hodnocení výuky studenty za rok 2015/16

Celkem se do ankety zapojilo přibližně 32 % studentů (oproti 34 %, 37 % a 44 % v letech 2014/15, 2013/14 a 2012/13). Studenti připojili 1394 slovních komentářů k jednotlivým předmětům, vyučujícím a studijnímu oddělení a nevýukovým pracovištím fakulty (jídelně, děkanátu …).Obecně převládají kladné komentáře (58 %), záporné komentáře studenti napsali ve 24 %. Průměrná známka za všechna pracoviště se zlepšila z 1,68 (2014/15) na 1,49 (2015/16).

 

V akademickém roce 2015/16 proběhla mezi studenty tradiční anketa o kvalitě výuky. V rámci ankety studenti hodnotili jednotlivé předměty (praktika a přednášky) a učitele. Hodnocení probíhalo formou známkování vybraných otázek (stupnice 1-5) a dále slovním komentářem. Celkem se do ankety zapojilo přibližně 32 % studentů (672 hlasujících, procento počítáno z celkového počtu magisterských studentů a doktorandů k 1. 1. 2016; oproti 34 %, 37 % a 44 % v letech 2014/15, 2013/14 a 2012/13). Studenti připojili 1394 slovních komentářů k jednotlivým předmětům, vyučujícím a studijnímu oddělení a nevýukovým pracovištím fakulty (jídelně, děkanátu …). 

Soubory ke stažení:
21. srpen 2017 3233 raj

Hodnocení výuky studenty za rok 2014/15

V akademickém roce 2014/15 proběhla mezi studenty tradiční anketa o kvalitě výuky. V rámci ankety studenti hodnotili jednotlivé předměty (praktika a přednášky) a učitele. Hodnocení probíhalo formou známkování vybraných otázek (stupnice 1-5) a dále slovním komentářem. Celkem se do ankety zapojilo přibližně 34 % studentů (oproti 37 % a 44 % v letech 2013/14 a  2012/13). Studenti připojili 1145 slovních komentářů k jednotlivým předmětům, vyučujícím a studijnímu oddělení a nevýukovým pracovištím fakulty (jídelně, děkanátu …).

15. prosinec 2015 10249 raj

Komise pro hodnocení výuky: seznam členů

Studenti: Kristýna Behenská (roz. Srbecká), Veronika Černá, Kristína Fojtíková, Karolína Konášová, Dominika Šiková, Nela Tollingerová, Laura Wimmer, Ondřej Zezula, Lucie Züglerová

Pedagogové: doc. MUDr. Ondřej Daum, Ph.D.; doc. MUDr. Jaromír Eiselt, Ph.D.; MUDr. Vlastimil Kulda; MUDr. Jan Netolický, Ph.D.; MUDr. Richard Pradl, Ph.D.; MUDr. Daniel Rajdl, Ph.D. (předseda); doc. MUDr. Jitka Švíglerová, Ph.D.; MUDr. Omid Moztarzadeh, Ph.D.; doc. MUDr. Josef Vodička, Ph.D.

17. červen 2014 10172 kri

Rychlé odkazy

Důležité odkazy

UNIVERZITA KARLOVA

Oficiální stránky Univerzity Karlovy

WHOIS

Informační systém UK

STUDIJNÍ INFORMAČNÍ SYSTÉM

Studijní informační systém